Energikonferansen 2022 – Kick-off og digitale møteflater

Ulike digitale møteplasser, slik vil får til å møtes i god interaksjon via skjerm.

3-trinnsrakett!

Vi har fulgt pandemiutviklingen og smitteverntiltakene tett, og gjort en enkelt spørreundersøkelse blant dere Av-og-til-koordinatorene. I tillegg er bakteppet at smittenivået anslås å være på topp i mars, og en praktisk gjennomføring av en konferanse er veldig sårbar for sykdomsforfall dersom sekretariatet blir rammet. Alt i alt måtte vi konkludere med at en fysisk konferanse ikke lot seg gjennomføre slik vi ønsker det i år.

Vi legger opp til informasjon og dialog på digitale møteplasser, slik vil får til å møtes i samtaler selv om det blir digitalt. Altså en digital 3-trinnsrakett!

1) Digitalt kick-offmøte 7. mars kl 9:00-10:30:

Intromøte/kick-off, live digitalt møte på ca 1,5 times tid kl 09:00-10:30.
Dette møtet er relevant for mange. Møtet streames, inviter med deg dine kolleger!
Møtet er åpent for alle som jobber relatert til forebygging i kommunen, send gjerne invitasjonen videre til folkehelsekoordinator, SLT-koordinator, Rusrådgiver, helsesykepleier, kommunikasjonsrådgover med flere. Her er det ingen begrensning på deltagelse.

På programmet står både tilbakeblikk på 2021 og planer fremover for 2022, og vi gleder oss også til interessante og givende møter med:

  • Programleder Leo Ajkic
  • Psykologspesialist Fanny Duckert
  • Pårørende og pårørendeveileder Ida Braarud Jensen
  • Komiker Espen Lervaag

Klikk på den røde lenken under for registrering til digitalt kick-off-møte

2) Webinarer:

Webinarene er korte digitalt innspilt videoforedrag som legges tilgjengelig i etterkant av Kick-offmøtet.
De kan sees på fleksibelt tidspunkt som passer best for den enkelte og gjerne rett etter kick-off, men sees minimum innen deltagelse på teamsmøtene.

Webinarene kan dere også se sammen med kolleger lokalt.

Grunnet at sekretariatet har blitt rammet av korona nå, harvi i første omgang kun klart ett webinar, på tema barn. Flere webinarer kommer senere. 

3) Teamsmøter (8. mars blir temaet barn):

8. mars (og flere møtetidspunkter for fleksibilitet for dere): Teamsmøter for mindre grupper og for miks av deltagere fra ulike kommuner, for dialog/innspill/erfaringsutveksling om temaer fra webinarene. Varighet ca 45 min.

Teamsmøtene er spesifikke på ett tema, og tanken er at alle deltagere i forkant ser tilhørende webinar på tilsvarende tema, før man deltar i teamsmøtet.
Det er fint om du som er koordinator får med deg alle teamsmøtene etterhvert som vi utvider tilbudet utover våren, slik at du har mulighet til å bringe videre relevant informasjon. Dette er en møteflate for dialog, erfaringsutvekslikng og inspirasjon, og av temaene vil dere også se hvem andre i kommunen det kan være aktuelt å delta for.

Grunnet at sekretariatet har blitt rammet av korona nå, så har vi i første omgang kun kapasitet til teamsmøter på tema barn.

Vi tester i første omgang 3  tidspunkt for teamsmøte på tema barn, den 8. mars. Dette er altså møter med begrenset antall plasser for å sikre erfaringsutveksling og dialog (ikke for bred invitasjon).
kl 10.00-10:45
kl 12:00-12:45
kl 14:00-14:45

Klikk på den røde lenken under for å registrere ønsket tid for deltagelse i teamsmøte 8. mars

Videre ut over våren

Det blir satt opp flere møtetidspunkter (for fleksibililtet på tid) utover våren, med påmelding for de ulike møtene. De første temaene som kommer opp er innenfor samvær med barn, ungdom og folkehelse.
Intensjonen med disse teamsmøtene er at vi skal være såpass få deltagere i hvert møte at vi kan prate med hverandre og utveksle erfaringer.

Det legges videre ut over året opp til flere webinarer + teamsmøter suksessivt, der ulike temaer adresseres. Dere vil også bli invitert til å melde inn ønsker for temaer.

Som vanlig kommer vi tilbake med mer info så snart mer er avklart!