Klar for sjøen – 2017

Alle organisasjoner og etater med oppgaver og interesser innenfor fritidsbåtfeltet tar del i Klar for sjøen-kampanjen også denne sommeren. Nytt kampanjemateriell er under utarbeidelse og vil bli lansert på nettsiden nærmere kampanjestart.

 

Kampanjepartnere og prosjektgruppe

Alle landsdekkende organisasjoner på fritidsbåtfeltet er med i Klar for sjøen-kampanjen. De 14 aktørene er:

Kongelig Norsk Båtforbund, Kongelig Norsk Seilforening, Norges Seilforbund, Sjøfartsdirektoratet, Politidirektoratet, AV-OG-TIL, Røde Kors, Redningsselskapet, Kystvakten, Kystverket, NORBOAT, Oslofjorden båteierunion, Friluftsrådenes Landsforbund og Kartverket.

Prosjektgruppen planlegger, gjennomfører og evaluerer kampanjen. Prosjektgruppen har to planleggingsmøter i løpet av våren. Av praktiske og ressursmessige hensyn er prosjektgruppen satt sammen av færre representanter enn antall kampanjepartnere. Prosjektgruppen i 2017 består av:

KFS-logo_liten hjemmesideboks

Endre Solvang (KNBF)
Tanja Krangnes (Redningsselskapet)
Erik Brauner (NORBOAT)
Ole Petter Parnemann (Politidirektoratet)
Morten Grøtvedt (Norges Røde Kors)
Helga Maria Sulen Sund (Sjøfartsdirektoratet)
Silje K. Noer Johansen (AV-OG-TIL)

Viral hit
Før sankthans i 2015 lanserte vi kampanjefilmen Litt av en kunst. Filmen ble en viral hit, den ble vist over 11 millioner ganger verden over i juni og juli. Klikk her for å se filmen. I november fikk filmen flere priser i Sterk Reklame. I juni 2016 var filmen vist over 33 millioner ganger.

Oppfølgerfilmen Kunsten å sjøsette ble lansert på Facebook 9. juni 2016. Engelsk utgave finnes på YouTube.

Klikk her for å høre på den prisbelønte Klar for sjøen-radioreklamen.

Evalueringsrapport

AV-OG-TIL og kampanjepartnerne evaluerer hvert år kampanjen og resultatene av denne. En grundig evalueringsrapport for 2016-kampanjen kan lastes ned her: Evaluering Klar for sjøen 2016 (5 MB).

 

 

Materiell

Kampanjen har over flere år testet og utviklet materiell som egner seg godt til utdeling i møte med båtfolk. Vi har også kampanjemateriell som kan brukes både på fysiske og interaktive møtesteder for målgruppen(plakat, flagg, bannere til internettsider osv.). Materiellet er i hovedsak til bruk i kampanjeperioden. Du kan bestille materiell her.

Kampanje 2017

Ny kampanje for 2017 er under utarbeidelse, følg med på kampanjenettsidene for oppdatert informasjon frem mot kampanjestart.

Spørsmål om kampanjen kan rettes til prosjektleder Silje Kristin Noer Johansen, på telefon 909 43 338 eller e-post silje@avogtil.no.

Launch like a boss_pa land_1000x440