Over 37 millioner visninger

De fleste norske båtfolk har nok fått med seg denne karen. Med selvbruningskrem og unik karisma tok han til vannet og skjermen i 2015. Nå har de tre filmene til sammen fått over 37 millioner visninger i over 200 land.

Den solbrune antihelten har lært oss å både legge til og sjøsette, og i 2017 fikk han til og med lære oss å danse. Det har vært en fantastisk reise, og vi var absolutt ikke forberedte på suksessen antihelten skulle vise seg å være. Ekstra gøy er det å se at oppslutningen om filmene og om saken varer. Hittil har filmene fra 2015, 2016 og 2017 blitt sett godt over 37 millioner ganger i over 200 land.

Endrer holdninger

Vår mann har truffet en nerve. Mange kjenner igjen den båtlærde antihelten i seg selv eller noen de kjenner. Mange har sett ham på sjøen. Og stadig flere gjør som ham. I en evaluering fra 2016 oppga nemlig hele 167 000 at kampanjen hadde hatt innvirkning på deres holdning til alkohol bak roret. Og det var nettopp det vi ønsket å feire med vår nyeste film. Den skulle nemlig hylle det at stadig flere er enige i at båtførere bør holde seg edru til de er fornøyd og fortøyd. Eller som vi liker å si det – stadig flere blir med på dansen!

Løsningen ble derfor et dansenummer med alle sjøens personligheter. Filmen er i år som før spilt inn med amatørskuespillere fra Stavangerregionen. Nytt av året er at hovedrolleinnhaver Jo nå har tatt med seg moren og halve nabolaget på innspilling.

Er du nysgjerrig på resultatet? Se filmen fra 2017 under:

I 2016 lærte vår mann oss at et klart hode er nødvendig for å sjøsette som en sjef:

I 2015 ble vår mann båtfolkets helt etter å ha lagt til som en sjef. Er det rart vi kaller dette en kunst?